| 
| | LANOVÁ DRÁHA DLOUHÉ STRÁNĚ |  | 
 |  | | Naše aktuální počasí a sněhové podmínky i na mobil: SMS ve tvaru pocasi ld_dlouhestrane na 903 55 07 | 
 |  | 
 
Lanová dráha Dlouhé Stráně zajišťuje hlavní přepravní kapacitu osob Ski areálu Kouty do rozdílové výšky 485 m. Rychlá a komfortní přeprava osob na šestimístných odpojitelných sedačkách s nástupním pohyblivým pásem. Tento typ LD je první svého druhu v České republice. Nástupní a výstupní stanice disponuje bezbarirovou nástupní plochou s možností přepravy vozíku.
PARAMETRYVýrobce:  DoppelmayrVyrobena a v provozu od: 2010
 Typ: osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením šestimístných sedaček a nástupním pásem
 Přepravní kapacita: 3200 osob/hod.
 Celková šikmá délka: 1933 m
 Počet sedaček: 120
 Délka jízdy (čas): 6,8 minut
 Přeprava kol: ano
 Převýšení: 485 m
 Dolní nástupní stanice: 610 m n. m.
 Horní výstupní stanice: 1095 m n. m.
BĚŽNÁ PROVOZNÍ DOBA
V provozu je celoročně, v zimě zajišťuje přepravu lyžařů, v létě přepravuje turisty a bikery.
 Zimní sezóna: denně  08:30 - 16:00 hod., 18:00 - 21:00 (ST - SO)
 Mimosezóna: v provozu o víkendech a svátcích  09:00 - 16:00 hod.
 Letní sezóna: denně  09:00 - 16:00 hod.
AKTUÁLNÍ STAV... Aktuální informace o úpravě ...DOSTUPNOSTVzdálenost vzdušnou čarou: Velké Losiny 8 km, Šumperk 18 km, 57 km Olomouc  Vlakem: stanice Kouty přímo u areálu, železniční trať Šumperk-KoutyAutobusem: Autem: silnice č. 44 Mohelnice-Zábřeh-Šumperk-Velké Losiny-Loučná n.D.-Kouty-Jeseník-MikuloviceDoprava autem z Olomouce:  80 km - 1h
 Doprava autem z Brna:  160 km - 1h 50 min
 Doprava autem z Ostravy:  123 km - 1h 55min
 Doprava autem z Olomouce:  80 km - 1h
 Doprava autem z Prahy:  230 km - 3h
 Parkování: velkokapacitní parkoviště pro 600 aut a 20 autobusů, upravované, mimo zimní sezónu za poplatek.
Pěšky: modrá TZ Kouty nad Desnou-Pod Medvědí horou-VPE Dlouhé stráně dolní nádržzelená TZ Kouty nad Desnou-Praděd
Zdroj informací: kouty.cz; www.lanove-drahy.cz
| Datum poslední aktualizace článku: 21.01.2025 |  | 
 
 
 |  |  | 
 |